Στην προγραμματισμένη για σήμερα συνάντηση με τον υπουργό Εσωτερικών κ. Μιχελάκη, αναμένεται να ξεκαθαρίσει το θέμα, με τη διάσπαση ή όχι του δήμου της Ρόδου. Ήδη η κατάσταση βρίσκεται σε οριακό επίπεδο και οι πληροφορίες εξακολουθούν να είναι αντιφατικές. Οι εκτιμήσεις πάντως γέρνουν προς το ότι τα πράγματα θα μείνουν ως έχουν, αλλά υπάρχουν πληροφορίες και στο παραπέντε για ανατροπή. Λογικά πάντως σήμερα θα ξεκαθαρίσει το θέμα, έτσι ώστε να μπορέσουν να προχωρήσουν οι προεκλογικές διεργασίες οι οποίες έχουν μπλοκάρει, αφού αλλιώς θα είναι το σκηνικό για ένα δήμο κι αλλιώς για περισσότερους.
Η σημερινή προγραμματισμένη συνάντηση, αφορά το θέμα των 57 εργαζομένων στη ΔΕΥΑΡ εκ των πραγμάτων όμως θα τεθεί το ζήτημα της διάσπασης των νησιωτικών δήμων. Ακόμα και την τελευταία στιγμή πάντως οι πληροφορίες που υπάρχουν και αφορούν το νομοσχέδιο του υπουργείου Εσωτερικών κάνουν λόγο, μεταξύ άλλων, για διάσπαση των νησιωτικών δήμων με αναφορά και στη Ρόδο. Τι προβλέπει το νομοσχέδιο του μίνι «αντι Καλλικράτη» Πιο αναλυτικά, όπως έγραψε το «Κεφάλαιο» του περασμένου Σαββάτου σύμφωνα με πληροφορίες από το ΥΠΕΣ, το «διορθωτικό» στον Καλλικράτη νομοσχέδιο που είναι έτοιμο να κατατεθεί, προβλέπει στα σημαντικότερα σημεία του τα εξής:
1.Τη διάσπαση των μεγάλων νησιωτικών δήμων μεγάλοι νησιωτικοί κυρίως δήμοι (Λέσβου, Κέρκυρας, της Σάμου, Ρόδου, Κεφαλονιάς).Ο ίδιος ο ΥΠΕΣ, κ. Γιάννης Μιχελάκης σε συνέντευξή του στο «Βήμα της Κυριακής» ανέφερε πως «ενώ ο Νομός Ρεθύμνου έχει το μισό πληθυσμό και πολύ μικρότερη έκταση από τη Λέσβο, παρ όλα αυτά οι έντεκα δήμοι του συγχωνεύθηκαν σε πέντε, ενώ οι δεκατρείς δήμοι της Λέσβου σε έναν, σύμφωνα με την αρχή του Καλλικράτη : κάθε νησί ένας δήμος».
2. Τη ενδυνάμωση του «συμπαραστάτη του δημότη» (κατά το πρότυπο του «συνηγόρου του πολίτη»).
3. Την επαναφορά της αποζημίωσης για τη συμμετοχή των δημοτικών συμβούλων στα δημοτικά συμβούλια
4. Την έκδοση καταδικαστικής απόφασης σε α βαθμό (ή τελεσίδικη απόφαση) για να τεθεί σε αργία ένας αιρετός που κατηγορείται για κακούργημα (ή για πλημμέλημα αντίστοιχα).
5. Τον συνυπολογισμό της προϋπηρεσίας του υπαλλήλου που μεταφέρθηκε από επιχείρηση του ΟΤΑ στις κεντρικές δομές του ΟΤΑ και έπειτα απολύθηκε προκειμένου να προσδιοριστεί η αποζημίωσή του.
6. Την υποχρεωτική αναμόρφωση του προϋπολογισμού του δήμου (ή αντίστοιχα της περιφέρειας) στην περίπτωση που η έκθεση αποτελεσμάτων εκτέλεσης του δεύτερου τριμήνου κάθε έτους διαπιστώνει ότι έχουν υπερεκτιμηθεί έσοδα.
7. Την παροχή περισσοτέρων δυνατοτήτων στους δημάρχους να αναβαθμίσουν τις υπηρεσίες κοινής ωφέλειας προς στους δημότες (πχ φωτισμό, καθαριότητα) συνάπτοντας δημόσιες συμβάσεις για ένα έργο με ενέχυρο τα αντίστοιχα τέλη που εισπράττει ο δήμος.
8. Το ότι οι αμοιβές που κατατίθενται στο λογαριασμό μισθοδοσίας των δημοτικών υπαλλήλων για δύο μήνες δεν μπορούν να κατασχεθούν ή να υποθηκευτούν.
9. Όσοι χρωστούν, τέλος, στους δήμους (πλην των οφειλετών λόγω αυθαίρετης δόμησης) απαλλάσσονται από τις προσαυξήσεις εκπρόθεσμης κλιμακωτής καταβολής (10 έως 100%) της προσαύξησης.
Ήρθε η δεύτερη δόση του δανείου της ΕΤΕπ για έργα στους δήμους Την ίδια στιγμή, αποφασίστηκε η χορήγηση της δεύτερης και τελικής δόσης δανείου (31 Ιανουαρίου), ύψους 50 εκατ. ευρώ από πλευράς Ευρωπαϊκής Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων για χρηματοδοτική διευκόλυνση έργων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Σύμφωνα με πληροφορίες, το ποσό το οποίο χορηγεί συνολικά η ΕΤΕπ στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων (ΤΠΔ) φτάνει στα 100 εκ. ευρώ και προβλέπεται σε ειδικό πρόγραμμα συνεργασίας μεταξύ των δύο πλευρών με στόχο τη χρηματοδότηση δημοτικών έργων με ανταποδοτικό πρόσημο. Το ποσό που θα διαθέσει το ΤΠΔ στους δήμους ανέρχεται στα 200 εκατ. ευρώ. Τα επιτόκια δανεισμού θα είναι σχετικά χαμηλά και συγκεκριμένα 3,32% για το κυμαινόμενο και 5,26% για το σταθερό (25ετούς διάρκειας). Τα έργα αφορούν οδικό δίκτυο, χώροι πρασίνου, μεταφορές, εγκαταστάσεις εκπαίδευσης, αθλητισμού, πολιτισμού, εξοικονόμησης ενέργειας, οδοφωτισμού κ.α. Αξίζει να σημειωθεί πως το πρόγραμμα αυτό μπορούν να ενταχθούν και υπερχρεωμένοι δήμοι, εφόσον όμως έχουν σκοπό να προχωρήσουν σε έργα ανταποδοτικού χαρακτήρα. Τα έργα μπορούν να χρηματοδοτούνται στο 100% του προϋπολογισμού τους. Αν το έργο είναι ενταγμένο στο ΕΣΠΑ η χρηματοδότηση από το παραπάνω πρόγραμμα και το ΕΣΠΑ, δεν μπορεί να ξεπερνά το 90% του προϋπολογισμού, ενώ το υπόλοιπο 10% θα μπορεί να καλύπτεται από το ΤΠΔ.
Αν πάλι το έργο δεν είναι ενταγμένο στο ΕΣΠΑ, η ΕΤΕπ θα χρηματοδοτεί το 50% και το υπόλοιπο 50% θα χρηματοδοτηθεί από το ΤΠΔ. Μειωμένες κατά 20% οι προσλήψεις σε έκτακτο προσωπικό το 2014 Από την άλλη μεριά, σε εγκύκλιο του Υπουργείου Εσωτερικών (30 Ιανουαρίου) αναφέρεται ότι οι εγκρίσεις για την πρόσληψη έκτακτου προσωπικού στους ΟΤΑ α και β βαθμού και τα Νομικά Πρόσωπα Ιδιωτικού Δικαίου (ΝΠΙΔ) της Αυτοδιοίκησης με σύμβαση ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου και για τη σύναψη συμβάσεων έργου του έτους 2014 στους φορείς αρμοδιότητας των ΟΤΑ θα είναι μειωμένες κατά 20% για το 2014. 4.000 δημοτικοί υπάλληλοι σε «κινητικότητα» έως τέλη Μαρτίου Τόσο στο Υπουργείο Εσωτερικών όσο και στο Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης εκτιμούν ότι περίπου 4000 υπάλληλοι κεντρικών δομών (σ.σ. όχι Νομικά πρόσωπα ή δημοτικές επιχειρήσεις) των ΟΤΑ Α βαθμού (δήμοι) θα ενταχθούν στο πρόγραμμα «εθελοντικής διαδημοτικής κινητικότητας».
Πηγή : Η ΡΟΔΙΑΚΗ