Επαναπροσδιορίζοντας τον μουσειακό χώρο, ως τόπο αναψυχής και ελεύθερης έκφρασης.
Μια πρωτότυπη εκπαιδευτική δράση, στη φιλοσοφία της Μουσειακής Αγωγής, διοργανώθηκε την Κυριακή 16 Φεβρουαρίου και το Σάββατο 22 Φεβρουαρίου, από τα Εκπαιδευτήρια «ΡΟΔΙΩΝ ΠΑΙΔΕΙΑ», στο Αρχαιολογικό Μουσείο της Ρόδου, με σκοπό την προσέγγιση των εκθεμάτων μέσα από δραστηριότητες παιχνιδιού και ανακάλυψης.
Υπερβαίνοντας τη στενή έννοια της ξενάγησης στο Μουσείο, η προσέγγιση της Μουσειακής Αγωγής σχετίζεται με την επιλογή συγκεκριμένων εκθεμάτων, που με κάποιον τρόπο σχετίζονται μεταξύ τους και στη συνέχεια συνδέονται. Η διαδικασία αυτή προκύπτει μέσα από την ελεύθερη παρατήρηση, τη διατύπωση υποθέσεων, τη συνδυαστική σκέψη, τη σύγκριση και την εξαγωγή συμπερασμάτων.
Σε αυτή τη λογική, οι εκπαιδευτικοί είχαν προετοιμάσει 3 διαδρομές, με διαφορετικό θέμα η κάθε μία: «Θεοί της Αρχαίας Ελλάδας», «Γυναίκες – Παιδιά – Ενδυμασία», «Μυθικά πλάσματα – Ζώα».
Κάθε ομάδα γονέων-παιδιών ακολουθούσε τη διαδρομή με το θέμα που είχε επιλέξει, σε τρεις σταθμούς. Ο γονέας που εκλεγόταν «αρχηγός» της κάθε ομάδας, έπαιρνε την τσάντα με τις δραστηριότητες και το φυλλάδιο της εκάστοτε διαδρομής και η περιήγηση ξεκινούσε.
Η «περιπέτεια» για κάθε ομάδα είχε διάρκεια περίπου μία ώρα, στη διάρκεια της οποίας, μικροί και μεγαλύτεροι επισκέπτες παρατήρησαν αγάλματα, αγγεία και ψηφιδωτά, αναβιώνοντας στο «τώρα» αναπαραστάσεις του παρελθόντος. «Ενδυματολόγοι» έντυσαν τα «μοντέλα» τους, σύμφωνα με τις ενδυματολογικές επιταγές της Αρχαίας Αθήνας. Εξερευνητές ανακάλυψαν μυθικά πλάσματα, μέσα από γρίφους, αινίγματα και παζλ. Μικροί «αρχαιολόγοι» μυήθηκαν σε ρυθμούς της αγγειογραφίας, αναγνωρίζοντας τα είδη των αγγείων και αποκρυπτογραφώντας τις αναπαραστάσεις τους. Κάθε διαδρομή αποτελούσε ένα μοναδικό ταξίδι διασκέδασης και ανακάλυψης, μέσα από πρωτότυπα παιχνίδια, δραστηριότητες-εκπλήξεις και επιβραβεύσεις.
Η εκπαιδευτική δράση ολοκληρώθηκε, αφήνοντας γονείς και παιδιά ενθουσιασμένους από την εμπειρία και γεμάτους ανυπομονησία να τη ξαναζήσουν, σε μία επόμενη διαδρομή. Μέσα από την «Περιπέτεια στο Μουσείο», τόσο οι γονείς των μαθητών μας που επισκέπτονταν για πρώτη φορά το Αρχαιολογικό Μουσείο Ρόδου, όσο και εκείνοι που το είχαν επισκεφθεί ξανά στο παρελθόν, το βίωσαν ως έναν χώρο ανακάλυψης, χαράς, συγκίνησης και δράσης. Έχουμε την πεποίθηση πως η ανάμνηση αυτής της εμπειρίας θα αποτελέσει το έναυσμα, ώστε να θελήσουν οι οικογένειες να το επισκεφθούν και να ανακαλύψουν ακόμη περισσότερα «μυστικά» του, στο μέλλον.